11 причини да отслабвате като ядете (част 1)

Не е случайно, че бързото увеличаване на хората с наднормено тегло е започнало по същото време, когато полуфабрикатите и преработените храни стават по-достъпни. Въпреки че готовите храни улесняват ежедневието ни, те обикновено са пълни с калории, с ниско съдържание на хранителни вещества и увеличават риска от много заболявания. От друга страна, естествените храни са много по-здравословни и могат да ви помогнат да отслабнете.

Кои са истинските храни?

Това са продукти – богати на витамини и минерали, без химически добавки почти винаги непреработени. Ето само няколко примера:
ябълки, банани, семена от чиа, спирулина, броколи, зеле, горски плодове, домати, сладки картофи, кафяв ориз, сьомга, яйца, непреработено месо.
Има много суперхрани във всяка хранителна група, така че продуктите, които можете да включите във вашата диета са изключително разнообразни и подходящи за всеки вкус.

Ето 11 причини, поради които истинските храни могат да ви помогнат да отслабнете:

1. Суперхраните са с богата хранителна стойност.

яжте-природни-храни

Цялата, непреработена растителна и животинска гама от продукти е пълна с витамини и минерали, които са чудесни за вашето здраве. Обратно, преработените храни са с ниско съдържание на микронутриенти и могат да увеличат риска от здравословни проблеми.

Преработените храни могат да пречат на загубата на тегло по няколко начина. Например, хранителен режим, основан на преработени храни, които не осигуряват достатъчно желязо, може да повлияе на способността Ви да спортувате активно, тъй като желязото е необходимо на тялото ви, да пренася кислород в тъканите и органите. Това би ограничило способността ви да изгаряте калории чрез упражнения.

Консумирането на продукти с ниски хранителни стойности също може да ви попречи да намалите теглото си, тъй като човек не се чувства сит след ядене. Проучване сред 786 души за разликата в храненето със суперхрани и с такива с ниска хранителна стойност показва, че почти 80% от участниците се чувстват по-пълноценни и сити след хранене с високо съдържание на микроелементи, въпреки че консумират по-малко калории, отколкото при хранене с ниско съдържание на микроелементи.
Когато се опитвате да увеличите приема на хранителни вещества, трябва да наблегнете на качеството на храните, не на увеличаване на количеството. Суперхрани като Свежа Спирулина например съдържат разнообразни хранителни вещества, които трудно се намират в една добавка – голямо количество растителен протеин, витамини и минерали. Освен това хранителните вещества в суперхраните са с много по-добра биоусвоимост и подпомагат храносмилането за разлика от синтетичните добавки и преработените храни.
Редовният прием на суперхрани може да помогне за загубата на тегло като набавя на организма всички необходими нутриенти и така намалява глада, а респективно и поетото количество храна.

2. Те са чист протеин.

Протеинът е най-важен в борбата със затлъстяването. Той подпомага метаболизма ви, намалява глада участва в производството на хормони, които спомагат за регулирането на теглото. Изборът на източник на протеин е толкова важен, колкото и количеството храна, което поемате.
Хранителната обработка може да направи някои от основните аминокиселини (лизин, триптофан, метионин и цистеин) по-трудни за усвояване от организма. Това е така, защото протеините лесно реагират със захарите и мазнините, необходими за обработката, като образуват сложни и трудно биоусвоими съединения.

естествени-храни

Естествените източници на протеини обикновено са с по-висока концентрация при по-малко калории. Например 100 грама свинско месо има 21 грама протеин и енергийна стойност от 145 калории. Същото количество бекон има само 12 грама протеин и 458 калории. Естествените източници на протеини са чистите меса, яйцата, бобови растения, ядки. Можете да намерите страхотен списък с храни с високо съдържание на протеини в тази статия.

Протеинът е най-важното хранително вещество за загубата на тегло. Природните храни са по-добри източници на протеини, тъй като не са преработени и хранителните вещества в тях са с много добра усвоимост при по-малко калории.

3. Природните храни не съдържат рафинирана захар

Зеленчуци

Естествените захари в плодовете и зеленчуците, не са същите като рафинираните захари. Плодовете и зеленчуците съдържат естествени захари, но също така осигуряват и други хранителни вещества като фибри, витамини и вода, които са необходими като част от балансирана диета. Рафинираните захари, от друга страна, често се добавят към преработените храни.

Храните – богати на рафинирани захари, често са с високо в калорийно съдържание и осигуряват по-малко ползи за здравето. Такива са сладоледът, сладкишите, бисквитите и бонбоните. Те са най-честият виновник за затлъстяването, така че най-добре е да ги ограничите.

Рафинираните захари често не могат да предизвикат чувство на ситост и човек трудно разбира кога да спре да хапва. Изследванията показват, че високият прием на рафинирана захар може да увеличи производството на хормона на глада и да намали способността на мозъка да изпитва ситост. Тъй като истинските храни не съдържат рафинирани захари, те са много по-добър избор за отслабване.

Естествните храни не съдържат преработена захар и имат хранителни вещества, които са чудесни за вашето здраве. Храните с високо съдържание на добавена захар обикновено са много калорични, не засищат лесно и увеличават риска от затлъстяване.

4. Богати са на фибри

Разтворимите фибри осигуряват много ползи за здравето и една от тях е ролята им в контрола на теглото. Най-общо казано фибрите се смесват с водата в червата и образуват плътен гел, който намалява апетита като забавя движението на храната през чревния тракт. Друг начин, по който фибрите намаляват апетита, е влиянието им върху производството на хормони, участващи в управлението на глада. Нещо повече, те могат да увеличат производството на хормоните за ситост – холецистокинин, глюкагон-подобен пептид-1 и пептид YY.

иситинските храни

Натуралните храни обикновено съдържат повече фибри от преработените храни. Големи източници на фибри са боб, ленено семе, сладки картофи и портокали.

Фибрите могат да ви помогнат да отслабнете, като намалят апетита ви. Добри източници на фибри са сладки картофи, боб, плодове и зеленчуци.

5. Суперхраните съдържат полифеноли

Растителните храни съдържат полифеноли, които имат антиоксидантни свойства, засилват имунитета и могат да ви помогнат да отслабнете. Tе могат да бъдат разделени на четири категории: фенолни киселини, лигнани, стилбени и флавоноиди.
Един специфичен флавоноид, който е свързан със загубата на тегло е епигалокатехин галат (EGCG). Това е основният антиоксидант в зеления чай. EGCG катализира действието на хормоните, отговарящи за изгарянето на мазнини, като например норепинефрин, като потиска разпадането му.

Естествените храни обикновено са богат източник на полифеноли, които са растителни молекули с антиоксидантни свойства. Някои полифеноли могат да помогнат за топенето на мазнини, като епигалокатехин галат в зеления чай.

Ние можем да Ви осигурим спирулина, а от вас е желанието за повече здраве и бодър дух!

 

 

29.90лв.Купи

Leave a Reply