20 суперхрани, освен Свежа Спирулина, за да сте млади (част 2)

към първа част на статията

Нашата Земя е толкова богата на достъпни суперхрани, че единственото от което се нуждаем е информация за ползите на всяка от тях. Ние като производител на един от лидерите при функционалните храни – Свежа Спирулина – знаем ползите от здравословното и пълноценно хранене и с удоволствие ви ги споделяме. Ето продължението на статията ни за още 20 незаменими суперхрани освен любимата ни спирулина.

11. Джинджифил – болкоукротителят

джинджифил

Ако мускулната треска ви тормози след тренировка, добавете джинджифил към вашата диета. Неговите мощни антиоксидантни свойства го правят напълно естествено противовъзпалително средство, което може да намали мускулните болки. Консумирайте го ежедневно в смутита например. Ето едно страхотно предложение за смути против инфекции с джиндифил.

12. Нискомаслено шоколадово мляко – идеалният възстановител

„Разбити“ сте след тренировка, която иначе изглеждаше лесна? Изпийте чаша нискомалено шоколадово мляко. То има идеалното съотношение на въглехидрати и протеини, за да извлечете максимума от тези тренировки. Хората, които заменят въглехидратната напитка с мляко не само имат повече мускули и по-малко мазнини, но и цялостната им физическа форма е по-добра.

шоколадово мляко

13. Пилешка супа – борецът с настинката

пилешка-супа

С напредването на възрастта вече не можем да се борим с настинките толкова ефективно, както преди, но това не означава, че трябва да им позволим да ни „тръшнат“ на легло. Чиния с топла пилешка супа наистина може да ви накара да се почувствате по-добре, когато сте настинали. Някои изследвания показват, че ползата от пилешката супа е противовъзпалителния ѝ ефект върху горните дихателни пътища, ускорявайки облекчаването на симптомите и намалявайки продължителността на настинката.

14. Черешов сок – хапчето за сън

Твърде малкото количество сън може да ускори стареенето. Всъщност през 2011 г. центровете за контрол на заболяванията заявяват, че недостатъчният сън е „епидемия за общественото здраве“, която е свързана с хронични заболявания като хипертония, диабет, затлъстяване и депресия. Така че, ако нощем се въртите и не можете да заспите , пийте малко черешов сок, който е пълен с мелатонин, оказващ положително влияние върху качеството на съня и неговата продължителност.

черешов-сок

15. Лук – язвотрепачът

лук

Не позволявайте на стомашните проблеми да ви тормозят. Една глава лук може да спре развитието на бактерията хеликобактер пилори, която се свързва с появата на гастрити (възпаление на стомаха), язви и рак на стомаха. Според Медицинския център на Университета в Мериленд други храни, богати на флавоноиди, като чесън и чай, също могат да спрат бактерията като поддържат чревната микрофлора в граници. Имайте предвид обаче, че пържените лучени кръгчета не се броят за здравословна храна :).

16. Спанак – уголемителят на мускули

Не губете мускулния си тонус – поддържайте мускулатурата си със спанак. Съдържащите се в него нитрати могат да направят мускулите по-здрави. Този зеленчук е още една суперхрана, защото е най-богатия източник на магнезий (163 микрограма в 50гр). Магнезият спомага за поддържането на нормалната мускулна функция и участва в регулирането на кръвната захар и кръвното налягане. Ако страдате от храносмилателни проблеми като болестта на Крон, често повръщане или диария, причината може да е дефицит на магнезий. Разбира се, спанакът е чудесен в салата, супа или смути. Страхотното смути със спанак и свежа спирулина ще ви даде железен старт на деня и ще ви накара да се чувствате по-млади.

спанак

17. Бял боб – Железният човек

бял-боб

Чувствате се преуморени? Опитайте да увеличите приема на желязо. Желязото е ключов минерал, който свързва кислорода в червените кръвни клетки. При недостиг може да се стигне до нарушена когнитивна функция, умора и неправилно функциониране на температурната регулация на тялото. Как можете да получите дневната си доза? Черният дроб съдържа много желязо в една порция, но ако не обичате яденето на животински органи, избере бял боб. Той е богат на мед, фолат и калий също така.

18. Гуава – борецът със свободните радикали

Когато имам нужда от витамин C ние обикновено се сещаме за цитруси като лимони и портокали, но се оказва, че този гуавата ги детронира успешно. Една чаша гуава доставя четири пъти повече витамин С от необходимата дневна доза. Нуждаем се от този витамин, за да се предпазим от вредното въздействие на свободните радикали, което води до стареене, сърдечни заболявания и рак. Плюс това допринася за образуването на колаген, което е от полза за кожата, сухожилията, костите и зъбите.

гуава

19. Къдраво зеле – „кръвният“ роднина

къдраво-зеле

Този кръстоцветен зеленчук е велик източник на витамин К, който помага за коагулацията на кръвта и предотвратява вътрешните кръвоизливи. То също може да помогне да поддържате костите си здрави с напредването на възрастта. Също така високият прием на кръстоцветни зеленчуци, като къдравото зеле, е свързан с намален риск от рак на простатата. За да увеличите максимално ползите си, яжте къдравото зеле варено.

20. Маруля – за свеж дъх

За съжаление, халитозата (лошия дъх) се влошава, когато остареем – но ментовите бонбони не са единственото лекарство. Марулята, често смятана за най-малко хранителния зеленчук, може да бъде един от най-лесните и най-ефективни методи за справяне с проблема. Вместо да дъвчете дражета, просто яжте салата от маруля за обяд. Яденето на маруля не е заместител на редовното миене на зъбите. Спазването на добра устна хигиена е от изключителна важност. Турско проучване показва, че момчетата с болест на венците са три пъти по-склонни да страдат от еректилна дисфункция!

маруля

Ние можем да Ви осигурим спирулина, а от вас е желанието за повече здраве и бодър дух!

 

 

29.90лв.Купи

Leave a Reply