20 суперхрани, освен Свежа Спирулина, за да сте млади (част 1)

Вижте защо добавянето на определени суперхрани към вашият хранителен режим ще ви помогне да се преборите с най-сериозните причини за стареенето.
Ние от spirulina bg не можем да спрем часовника, но можем да ви помогнем да промените храненето си, така че да се чувствате по-силни, по-здрави и по-енергични през цялата година – и за много, много години напред. Звучи ли ви добре? Четете нататък.
Добавете тези здравословни и ефективни храни към менюто си и направете следващата година най-добрата за вас.

1. Боровинки – мозъчният стимулатор

Имате нужда от концентрация? Този плод може да ви помогне да се съсредоточите върху дейността си. Високото съдържание на флавоноиди в боровинките засилва за краткосрочната и дългосрочната памет. Можете да добавяте шепа от тях в купата си с овесена каша или зърнени храни. Ето и едно бързо и здравословно смути с борвинки.

2. Грозде – спасителят на кожата

Люспата на червеното грозде съдържа специфичен вид естествен фенол – ресвератрол. Той е противовъзпалително средство, което помага на кожата ви да изглежда добре. Няколко проучвания са показали, че ресвератролът може да ви предпази от увреждане от UV радиация, която може да доведе и до рак на кожата.

3. Ечемик – убиецът на паласките

Носите излишни килограми около кръста си – имате паласки или увиснало коремче? Оттървете се от тях, като ядете повече зърнени храни от рода ечемика или амаранта (който, подобно на киноата, е голям източник на протеини). Установено е, че хората, които ядат пълнозърнести храни и ограничават рафинираните брашна, са с 10% по-малко коремни мазнини.

4. Черен боб – превенция на рак

За да намалите риска от рак на дебелото черво и рак на простатата, може да увеличите приема на бобови култури. Бобът, грахът и лещата са богати на фибри, които подпомагат детокса на чревния тракт и „изтриват“ всички канцерогени, които могат да се натрупат в червата. Нещо повече: бобът е богат източник на фолат (витамин В9), който подпомага мускулната и клетъчна регенерация.

5. Ленено семе – за борба с холестерола

Лененото семе е чудесен източник на омега-3 мастни киселини, които помагат за намаляване на възпалението и борба с натрупването на така вредните плаки по стените на кръвоносните съдове. Лененото семе съдържа и други два компонента, които влияят пряко на лошия (LDL) холестерол – лигнани и разтворими фибри – които образуват устойчиви съединения с лошия холестерол и пречистват организма от него. Освен увеличаване на приема на ленено семе, положително в борбата с холестерола влияе избягването на наситените мазнини и ежедневните физически упражнения.

6. Твърди сирена – за здрави кости

Да, дори спортистите са изложени на риск от остеопороза, а когато става въпрос за калций, твърдите сирена са шампиони. В 80гр. пармезан има 1гр. биоусвоим калций. Сиренето притежава и пробиотични качества, които помагат на вашата храносмилателна система да функционира правилно и усилват пречистването на организма. Сиренето е страхотна добавка в една витаминозна салата.

7. Броколи – отново противораково

Броколите са горещо препоръчвана храна, защото този кръстоцветен зеленчук, пълен с фитонутриенти, намалява възпалението и помага за отстраняване на ракови образувания в белите дробове и стомаха. Естествени химикали в броколите се превръщат в туморни супресорни гени, които забавят клетъчния растеж на карциномите и подпомагат третирането им хирургично. Броколите са храна с отрицателен калориен баланс (организмът изразходва повече енергия, за да ги разгради, отколкото те дават), което означава, че може да ги хапвате на корем.

8. Ябълки – съкровищница от фибри

Този плод съдържа много пектин, който помага да се предотврати натрупването на холестерол в кръвоносните съдове и с това намалява риска от сърдечни заболявания. Плюс това, неразтворимите фибри в ябълките помагат за поддържането на здрава храносмилателна система. Не белете ябълките – две-трети от фибрите и много антиоксиданти се намират в кората.

9. Овес – горивото за атлетите

Физическите упражнения са от ключово значение, за да сте вечно млади и тази суперхрана ще ви зареди преди тренировка. Ако хапнете овесена каша 45 минути преди тренировка, ще имате значително предимство по отношение на ефективността спрямо вариант, в който сте яли ориз или сте пили само вода например. Бавното смилане на въглехидратите в овеса не води до намаляване на мускулния тонус след консумация, както ни се приспива ако сме яли нещо друго да речем. Забъркайте си тази свежа, бърза и здравословна рецепта преди тренировка и ще почувствате прилив на енергия.

10. Фъстъчено масло – възстановяване след тренировка

Трудно се възстановяваш след тежка тренировка? Не се притеснявайте от високото съдържание на мазнини във фъстъченото масло – то е идеално за пост-тренировъчна закуска. Експертите казват, че яденето след тренировка определено трябва да съдържа въглехидрати и протеини, но мазнините също са важен компонент, разбира се в умерени количества. Фъстъците са незаменими в това отношение.

Ние можем да Ви осигурим спирулина, а от вас е желанието за повече здраве и бодър дух!

 

 

29.90лв.Купи

Leave a Reply